Önnek mire van szüksége?

Információ gyűjtés a piaci szereplőkről

Stratégiára sokféle helyzetben lehet szükség. A cég most indul, vagy épp irányt vált, profilt változtat. Olyan életszakaszban tart a vállalkozás, amikor hosszabb távú döntést kell meghoznia. Lehet ez például a cégvezetésben generációváltás, új piacra lépés vagy egy komoly beruházás előkészítése. Bárhogyan is legyen, itt a szigorú piacelemzésre biztosan szükség van, de mellette meg kell ismernünk komoly beszélgetések során az elképzeléseket, célkitűzéseket, hogy segíteni tudjunk.

Külön kommunikációs stratégiát olyan speciális helyzetekben javaslunk, amikor várhatóan nem lesz fájdalommentes a változás, akár krízishelyzetre kell felkészülni, vagy a versenytársak miatt nagyon határozott, karakteres “saját hang” kialakítására van szükség.

Azért szeretjük ezt a feladatot, mert a lehető legalaposabban kell feltérképeznünk a helyzetet, teljesen bele kell látnunk a megbízó “fejébe”, és annyira azonosulnunk vele, hogy közben ne veszítsük el független látásmódunkat sem. Sőt, még egy kis látnoki képességre is szükség van. Szóval ez nagyon kemény meló, épp ezért a kedvencünk! Sokféle céggel dolgoztunk már együtt, így az előnyünk, hogy nincs csőlátásunk.

A marketingtervezésnek több szintje van, attól függően, hogy milyen üzletágra, termékre és időtávra tervezünk. Egy induló kisvállalkozásnál értelmezhető egy féléves marketing terv is, de későbbi fázisban 1-3 éves tervezésben érdemes gondolkodni.

Aki már látott marketing tervet, annak nem kell magyaráznunk, hogy itt sem úszhatjuk meg a nyitó elemzést. Ehhez alapos előkészítő, kutató munka kell. Az elemek meghatározása pedig a szép munka: hol, hogyan, mikor, kinek, mit, milyen áron és környezeti feltételek mellett – a lehetőségek és a tények mellett itt már a szakmai szárnyalásnak van nagy szerepe. Természetesen itt még inkább elengedhetetlen a közös munka: kérdezünk, sokat kérdezünk. De utána garantáltan nem az asztalfiókban fog landolni az elkészült terv.

Amikor információt szeretnénk a piacról, nem feltétlenül a magasabb költséget jelentő úgynevezett elsődleges kutatással szerezhetünk adatokat. Sok esetben már valaki más megtette helyettünk, vagy a saját rendszereinkből is kinyerhető mindez. Az internetes létezés időszakában számtalan lehetőségünk van, hogy megnézzük, mit tesz a versenytárs, hogyan működik a piacunk, mi vezérli az ügyfeleink döntéseit. Nagyon szeretünk ilyen módon belemélyedni egy-egy témába, iparágba. Előnyünk ugyanakkor, hogy nem vagyunk bennfentesek a területen, így olyasmit is észreveszünk, ami fölött a szakember már elsiklana. Ha ilyen feladatot szán nekünk, akkor leginkább a célt, a szükséges információt kell meghatároznia, amit szeretne elérni, megszerezni. A többit már ránk bízhatja. Akár csak bizonyos piaci szereplőket, például a konkurenciát szeretné feltérképezni, akár komplett képet szeretne kapni, számíthat ránk.

Kisebb lélegzetű munkának tűnik, de itt is ismernünk kell a főbb körülményeket. Mindenekelőtt a kampány fontosságát és célját. Lehet az egyetlen konkrét akció, mint például új fogyasztói csoport számára egy direkt marketing program, vagy egy promóciós kampány. De lehet összetettebb is, mint egy új termék bevezetése vagy egy hűségprogram elindítása. Feladattól függően meg kell terveznünk a csatornákat, az egyes kampány elemeket, az ütemezést, az ellenőrzési pontokat és a szükséges erőforrásokat. Ritka helyzet, amikor csak a tervezésben veszünk részt. Őszintén szólva, jobban is szeretjük, ha a megvalósításban is aktív szerepet kapunk. De bárhogyan is döntsön, mi követjük az eseményeket. Mert szeretjük látni a munkánk eredményét és hatását.

Felkeltettük érdeklődését?

Vegye fel a kapcsolatot velünk!