Mi az a szelíd marketing
Valójában a jelzőt nem is kellene hozzátennünk, ha a marketing eredeti jelentéséhez kanyarodunk vissza.
Megszületik egy ajánlatom, amit szeretnék eljuttatni azokhoz, akiknek szükségük lehet rá.
A marketing ennek a teljes folyamatnak az eszköze.
Mint minden eszköz, önmagában sem nem rossz, sem nem jó.
Mi, akik használjuk, alakítjuk azt.
Az idők folyamán a marketing így vált a profit mindenek felettiségét támogató eszközzé. És mint ilyen, kerültek bele olyan megoldások, folyamatok és tartalmak, amelyek miatt azt mondjuk, hogy manipulatív, tolakodó, erőszakos, tukmáló.
Ha visszatérünk a marketing eredeti jelentéséhez és tisztán, etikusan, szelíden használjuk, akkor a mi segítő szándékainkat fogja támogatni.
A szelíd marketing tehát nem manipulatív, nem erőszakos, nem csap be.
- A tiszta kapcsolódásokra épül, amelyben senki nem akarja a másikat a maga céljaira használni.
- Alapja a hitelesség, ami belőlünk magunkból, belülről kifelé építkezik. Azt mondom, amit teszek, és azt teszem, amit mondok.
- A szelíd marketing segíteni akar, és nem akar ártani.
- Együttműködést, egyenlő partneri viszonyt feltételez az ajánlatot tevő és az ajánlatot megismerő között.
- A szelíd marketing alapja ilyen módon a felelősség. Mind embertársaim, mind a környezetem iránt.
- A bevétel és a profit következménye és nem célja ennek a folyamatnak. Egész egyszerűen, ha azt felelősen és tudatosan segítem elő a marketing eszköztárával, hogy az ajánlatom elérjen azokhoz, akiknek szüksége van rá, akkor ez egy fenntartható, tisztességes bevételt hoz számomra.