Mi az a szelíd marketing
Valójában a jelzőt nem is kellene hozzátennünk, ha a marketing eredeti jelentéséhez kanyarodunk vissza.
Megszületik egy ajánlatom, amit szeretnék eljuttatni azokhoz, akiknek szükségük lehet rá.
A marketing ennek a teljes folyamatnak az eszköze.
Mint minden eszköz, önmagában sem nem rossz, sem nem jó.
Mi, akik használjuk, alakítjuk azt.
Az idők folyamán a marketing így vált a profit mindenek felettiségét támogató eszközzé. És mint ilyen, kerültek bele olyan megoldások, folyamatok és tartalmak, amelyek miatt azt mondjuk, hogy manipulatív, tolakodó, erőszakos, tukmáló.
Ha visszatérünk a marketing eredeti jelentéséhez és tisztán, etikusan, szelíden használjuk, akkor a mi segítő szándékainkat fogja támogatni.
A szelíd marketing tehát nem manipulatív, nem erőszakos, nem csap be.
- A tiszta kapcsolódásokra épül, amelyben senki nem akarja a másikat a maga céljaira használni.
- Alapja a hitelesség, ami belőlünk magunkból, belülről kifelé építkezik. Azt mondom, amit teszek, és azt teszem, amit mondok.
- A szelíd marketing segíteni akar, és nem akar ártani.
- Együttműködést, egyenlő partneri viszonyt feltételez az ajánlatot tevő és az ajánlatot megismerő között.
- A szelíd marketing alapja ilyen módon a felelősség. Mind embertársaim, mind a környezetem iránt.
- A bevétel és a profit következménye és nem célja ennek a folyamatnak. Egész egyszerűen, ha azt felelősen és tudatosan segítem elő a marketing eszköztárával, hogy az ajánlatom elérjen azokhoz, akiknek szüksége van rá, akkor ez egy fenntartható, tisztességes bevételt hoz számomra.
A szelíd marketing tehát egy belső értékrenden, tiszta segítő szándékon alapú működés, ilyenformán az új marketing szemlélet fizikai megvalósulása is egyben.
Ha még nem találkoztál az új marketing szemlélettel, itt találhatsz róla egy összefoglaló írást: