Mi az a szelíd marketing    

Valójában a jelzőt nem is kellene hozzátennünk, ha a marketing eredeti jelentéséhez kanyarodunk vissza.

Megszületik egy ajánlatom, amit szeretnék eljuttatni azokhoz, akiknek szükségük lehet rá.
A marketing ennek a teljes folyamatnak az eszköze.

Mint minden eszköz, önmagában sem nem rossz, sem nem jó.
Mi, akik használjuk, alakítjuk azt.
Az idők folyamán a marketing így vált a profit mindenek felettiségét támogató eszközzé. És mint ilyen, kerültek bele olyan megoldások, folyamatok és tartalmak, amelyek miatt azt mondjuk, hogy manipulatív, tolakodó, erőszakos, tukmáló.

Ha visszatérünk a marketing eredeti jelentéséhez és tisztán, etikusan, szelíden használjuk, akkor a mi segítő szándékainkat fogja támogatni.

A szelíd marketing tehát nem manipulatív, nem erőszakos, nem csap be.

  • A tiszta kapcsolódásokra épül, amelyben senki nem akarja a másikat a maga céljaira használni.
  • Alapja a hitelesség, ami belőlünk magunkból, belülről kifelé építkezik. Azt mondom, amit teszek, és azt teszem, amit mondok.
  • A szelíd marketing segíteni akar, és nem akar ártani.
  • Együttműködést, egyenlő partneri viszonyt feltételez az ajánlatot tevő és az ajánlatot megismerő között.
  • A szelíd marketing alapja ilyen módon a felelősség. Mind embertársaim, mind a környezetem iránt.
  • A bevétel és a profit következménye és nem célja ennek a folyamatnak. Egész egyszerűen, ha azt felelősen és tudatosan segítem elő a marketing eszköztárával, hogy az ajánlatom elérjen azokhoz, akiknek szüksége van rá, akkor ez egy fenntartható, tisztességes bevételt hoz számomra.

A szelíd marketing tehát egy belső értékrenden, tiszta segítő szándékon alapú működés, ilyenformán az új marketing szemlélet fizikai megvalósulása is egyben.

Ha még nem találkoztál az új marketing szemlélettel, itt találhatsz róla egy összefoglaló írást:

Mi az az új marketing?

A szelíd marketing lelki segítőknek program Neked szól, ha embereknek segítesz a lelki egészségük megtartásában vagy visszaszerzésében, lelki segítőnek nevezed magad, és azt szeretnéd, hogy egymásra találjatok azzal, akinek Rád van szüksége, ám elakadtál ebben a folyamatban.

Amikor ezt olvasod, az ötödik csoportunk indulását szervezem. A csoportos tanulás mellett több egyéni tanítvánnyal is foglalkoztam az elmúlt években. Mindezeknek köszönhetően finomítottam, mélyítettem a program tartalmát és az alkalmazott módszereket, hogy minél jobban tudjam segíteni a hozzám fordulókat.

Azért ajánlom különösen is a szelíd marketinget, mert felismertem azt, hogy a jelenlegi marketing főirány számodra nem működik, nem vállalható.
Én pedig ugyancsak ezt vallom a saját irányomnak.

Beszélgetéseket szerveztem lelki segítőkkel marketing témakörében. A résztvevők között volt kineziológus, terapeuta, meditációs tanító, jógaoktató, táncoktató, spirituális úton segítő, önfejlesztő, integrálszemlélet tanító, pszichológus, coach, tréner. Különféle hivatásuk ellenére a legfontosabb kérdésekben azonos volt a véleményük és az igényük. Ők mondták az alábbiakat:

  • Nem szeretek tukmálni. Hogyan tudnám mégis úgy megmutatni a szolgáltatásaimat, hogy igénybe vegyék?
  • Nehezen beszélek magamról.
  • Most mindenki videós anyagokkal jelenik meg. Én nem szeretek így szerepelni.
  • Amit csinálok, arról többen úgy gondolják, hogy nem kellene érte pénzt kérnem. Ilyen helyzetekben nem tudok jól kommunikálni, érvelni.
  • Tudom, hogy röviden kellene fogalmaznom, de nem megy.
  • Többféle szolgáltatásom van. Nem tudom, ezeket hogyan lehetne jól bemutatni. Mert azt tudom, hogy egyszerre mindent nem lehet kommunikálni.
  • Nem tudok sok időt szánni a marketingre, pedig tudom, hogy fontos.
  • Nehezen tudom beleilleszteni a többi feladat közé. Ezért általában nekilendülök, csinálom egy darabig, aztán feladom.
  • Idegen nekem az online tér. Nem is nagyon tudom, hogy melyik eszközt hogyan kell jól használni.

Mindezek alapján készítettem el a Szelíd marketing lelki segítőknek című programot.

Ebben a videóban még néhány szempontot tettem hozzá. Hogy mi indított engem ennek a programnak a megalkotására és hogy kiknek is való mindez. Szánj rá pár percet, segíteni fog abban, hogy a számodra megfelelő döntést meghozd.

Itt a külön kis fülecskék alatt pedig minden információt megtalálsz a programról, a tanítóról és a részvételi feltételekről.

Hiteles kommunikáció felelős szervezeteknek - KontaktiaMinden egyes lépést úgy alakítottam ki, hogy az ott létrejött tartalmak már a marketing tevékenységünk elemei is lesznek egyben. Így építkezünk belülről kifelé, organikusan, alaposan és türelmesen, azonban elvesztegetett idő nélkül.

Az alappillérek adta kereteken belül a tartalom rugalmasan alakulhat menet közben, hogy a legjobban szolgálja a közös tanulásban résztvevők fejlődését.

  1. Mi magunk

Csak magunkkal foglalkozunk. Végignézzük, végiggondoljuk, megfogalmazzuk önmagunkat, küldetésünket, értékeinket, alapelveinket és célkitűzéseinket. Rendet rakunk az eszközeink között, amelyek mindezt szolgálják. Megtaláljuk a támasztékunkat, amely önbizalmat ad ahhoz, hogy majd hitelesen tudjuk megmutatni kifelé, amit belül érleltünk.

  1. Szeretett reménybeli ügyfeleink

Megalkotjuk azt a képet, amelyen azok a személyek szerepelnek, akiknek szerintünk szükségük van ránk, és akiknek mi is szeretnénk segíteni. Megkeressük azokat a csatornákat, amelyek segítségével egymásra találhatunk velük. Megtanulunk információt gyűjteni velük kapcsolatban, hogy jól válasszuk meg a kapcsolati módokat.

  1. Kifelé fordulás

Láthatóvá tesszük, amit belül megérleltünk.
A kommunikációs csatornákat megtanuljuk a céljainknak és értékrendünknek megfelelően használni. Mivel nincs biztos recept –ahogyan az ember sem kiszámítható, programozható gép-, ennél a pontnál érdemes azokat a csatornákat is megnézni és kipróbálni, amelyekben korábban nem gondolkodunk.
A csatornák technikai használatát már tartalomkészítéssel egybekötve tanuljuk meg.
Ugyancsak ebben a lépésben elkezdjük folyamattá láncolni az egyes elemeket.

  1. Élőn tartás

Megtanulunk elemezni, visszacsatolási módszereket építeni, hogy ezek segítségével a fejlődési folyamatunkat biztosítsuk.
Ugyancsak ebben a lépésben megismerjük azokat a lehetőségeket, amelyekkel időt takaríthatunk meg, jól szervezhetjük a marketingre szánt időt.
Valamint felismerjük a döntési pontokat, amikor valamit el kell engedni vagy változtatni kell.

  1. Képnézegetés

Megcsodáljuk a művünket, értékelünk, megosztjuk tapasztalatainkat. Ha valahol van jelentősebb elakadás, azt közösen megbeszéljük.

Pataki Andrea vagyok, új marketing szemléletű kommunikációs segítő.
Több mint húsz éve dolgozom a szervezeti kommunikáció területén.
Felismertem azt, hogy a szelíd marketing és a hiteles kommunikáció alapja, hogy egy szervezet belső és külső kommunikációja, valamint a cselekvései is összhangban legyenek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a munkatársakkal, partnerekkel és ügyfelekkel egyaránt tisztán, átláthatóan, egyszóval hitelesen kommunikál egy szervezet. Azt mondja, amit tesz és azt teszi, amit mond.
Mindaz, amit itt találsz a Kontaktia weboldalán, az én felfogásomat, működésemet és tapasztalataimat tükrözi.

A tanítási mód és viszonyulás, amiben hiszek

  • Tanítvány és tanító társak. A tanító egy adott témában több ismerettel rendelkezik a tanítványnál, azonban nem tévedhetetlen és könnyen előfordulhat, hogy egy-egy pontban a tanítvány több információval rendelkezik, mint a tanító. Ez nem szégyellni való, sokkal inkább segíti az együttműködés folyamatát.
  • A tanítói szerep kisebb része ismeretek és technikai tudás átadása, nagyobb része támogatás, mentorálás, annak elősegítése, hogy a tanítvány felismerésekre jusson és azokat használni is tudja.
  • A tanulási folyamathoz szükséges a tanítvány részéről bizalom, alázat és nyitottság, hogy akarja és tudja befogadni az új információkat és azokat képes legyen beilleszteni a saját működésébe.
  • A közös tanulás segít a lelkesedés fenntartásában és a közös tanulás során több ismeret és ötlet kerül felszínre, mintha valaki egyedül tanulna. Ugyanakkor tapasztalom, hogy nem mindenkinek való a közös tanulás. Számukra ajánlom az egyéni programot.
  • Fontos, hogy a tanulás örömteli legyen, jó élményekkel társuljon. Ugyanakkor a tanulás során kilépünk a megszokottból, így azt a pontot kell közösen megtalálnunk, ami még jólesik, és egyben a fejlődésünket is szolgálja. Ezért jelentős szerepe van annak, hogy a tanítvány visszajelzést adjon külön kérés nélkül is, ha valami számára gondot okoz.

Tudom, hogy mindenféle tanulásnál fontos, hogy a tanító és a tanítvány bizalommal forduljon egymás felé. Ezért amikor jelentkezel a programra, felveszem Veled a kapcsolatot, lehetőség szerint videós beszélgetésben, hogy egy kicsit jobban megismerjük egymást.

Tanulási forma

A programnak van csoportos és egyéni változata is.

Tapasztalatom szerint van, akinek az egyéni és van, akinek a közös tanulás segít jobban. Hogy Neked melyik lesz a megfelelőbb, azt egy előzetes beszélgetés alapján közösen találjuk meg. 

Csoport esetén a tanulás a következőképp zajlik:

  • Közös tanulás
    Kis csoportban dolgozunk, a programtól függően további csoportbontásokban.
    2 hetente találkozunk online, zoom beszélgetésben.
    Alkalmanként 1,5 órahosszát töltünk együtt.
  • Egyéni elmélyülés
    A közbeeső időszakokban zajlik a házi feladatok elkészítése.
    A közös alkalmaknál néhány percet szánunk a visszacsatolásra, kisebb elakadások, kérdések megválaszolására.
  • Egyedi konzultáció
    Komolyabb elakadások feloldásához egyéni konzultációra van lehetőség.
  • Személyes találkozó
    Az utolsó lépésnél, ha igény és lehetőség van rá, egyik vagy mindkét alkalommal személyesen találkozunk.

Egyéni tanulási program esetén az egyeztetett időpontokban tartjuk számodra a Zoom foglalkozásokat, összesen 15 óra időtartamban.
Ehhez 10×1,5 óra bontást javaslok úgy, hogy két foglalkozás között kb. 2 hét telik el, hogy a házi feladatok elkészítésében kellően el tudj mélyedni.
Online, Zoom foglalkozásokon vagyunk együtt.

Időtartam

A program a csoportnál kb. 9 hónapot, az egyéni esetében kb. 4 hónapot ölel fel. Ennek kerete részben rugalmasan formálható.

Előzetes ütemterv (közös tanulási elfoglaltsággal)

  1. lépés (csoportos: 7,5 óra, egyéni: 4,5 óra)
  2. lépés (csoportos: 3 óra, egyéni: 3 óra)
  3. lépés (csoportos: 10,5 óra, egyéni: 4,5 óra)
  4. lépés (csoportos: 3 óra, egyéni: 1,5 óra)
  5. lépés (csoportos: 3 óra, egyéni: 1,5 óra)

Etikus marketing cikksorozat - Kontaktia. A pozicionálás.Részvételi feltétel

  • Elfogadod a programtervet.
  • Vállalod a programban való aktív részvételt.
  • Vállalod, hogy a szelíd marketing szerinti működésre törekszel.
  • Vállalod a részvételi díjat.
  • Minderre írásos megállapodást kötünk.
  • Új csoport akkor indul, amikor összegyűlik a résztvevői létszám. Egyéni programban a megbeszéltek szerint bármikor indulunk.
  • Ha marketinges, kommunikációs szakmában dolgozol, akkor beszéljünk és az alapján visszajelzem, hogy be tudsz-e kapcsolódni ebbe a programba.

Részvételi díj

Csoportos forma esetén a díjat a teljes 9 hónapos programra és a csoportra alakítottam ki, amely 27 órányi csoportos foglalkozást foglal magában (18 alkalom, alkalmanként 1,5 óra).
Egyéni forma esetén a csoportos program egyéni változatát tartalmazza a díj, amely 15 órányi egyéni foglalkozást foglal magában (10 alkalom, alkalmanként 1,5 óra).

A teljes program ajánlott részvétel díja egy fő számára minden esetben bruttó 254.000 Ft. (200.000 Ft+27%ÁFA) 

Ez az én időm, tudásom és költségeim díja. Tartalmazza a közös/egyéni tanulás vezetését, szervezési feladatokat, a házi feladatok összeállítását, az elküldött házi feladatok átnézését és róluk visszajelzést, a Zoom előfizetés erre eső költségét és kapcsolódó működési költségeimet.
Szintén tartalmazza a hozzáférést a Zoom foglalkozások felvételeihez. Így ha lemaradtál egy foglalkozásról, pótolni tudod, és úgy egyáltalán, visszanézheted a korábbi felvételeket.
A díj nem tartalmazza a választható egyéni -a tanítványoknak kedvezményes- konzultáció költségét.

A díj bruttó fizetendő összeg, amely tartalmazza az államnak fizetendő 27%-os ÁFA-t. Így tehát ami ténylegesen nálam marad, az 200.000 Ft. Kérlek, így számolj, amikor mérlegeled az összeget.

A díj ajánlott összeg, amely az egyéni igény és helyzet alapján változhat.

Részletfizetést csak kifejezetten indokolt esetben tudunk megoldani.
(Tapasztalatom szerint a részletfizetés leginkább csak annak a táptalaja, hogy elbizonytalanodj a program közben, ha valamivel nehézséged támad. Ezért inkább egy megbeszéléssel segítek, mintsem részletfizetéssel.)
Köszönöm megértésedet!

Ha az ismertető alapján, úgy gondolod, szeretnél részt venni a programban, itt jelentkezhetsz

Jelentkezési lap

Ne feledd: ez még nem jelent elköteleződést. Az űrlap beküldése után felveszem Veled a kapcsolatot, hogy egy kicsit megismerkedjünk.
Ezért kérlek, pontosan töltsd ki a jelentkezési lapot, és ha kérdésed, üzeneted van, azt is írd meg az utolsó résznél.
Köszönettel és szeretettel várom a jelentkezésedet!