Marketing működtetésben keresek segítséget, teljeskörűen.
Akkor javasolom, ha nincs saját csapatotok, szakemberetek külső kommunikációs feladatokra, vagy akár tapasztalt külső kommunikátorral szeretnétek kiegészíteni a szakemberek csapatát.
Akkor tud hiteles lenni egy szervezet külső kommunikációja, ha az értékrendje és a működése jelenti az alapot és a küldetése ad ehhez iránymutatást. És hát hiteles külső kommunikációhoz egy hiteles belső kommunikáció is párosul.
Legszívesebben a kettőben párhuzamosan szeretek dolgozni, illetve a külső kommunikációnál nem csak a vevőkkel, vásárlókkal, ügyfelekkel történő kapcsolattartás a területem, hanem ezzel együtt a partnerekkel, a környezettel, a médiával való párbeszéd is fontos, hogy ismert legyen számomra. Akár kapok ebben feladatot, akár csak az egyik csoporttal kell kommunikálnom a szervezet nevében.
Ha a belső kommunikáció kialakításában és támogatásában is számítotok rám -mint például intranet, munkatársi megbeszélések, belső tudástárak, új munkatárs kommunikációs támogatása, felkészítése-, akkor könnyen előfordul, hogy szervezetfejlesztővel közösen dolgozunk. Ez a legszebb feladat számomra. Látni, hogyan gyökerezik és erősödik a szervezet működése és erre hogyan épül rá egy tiszta kommunikáció a szervezeten belül és azon kívül.
A teljes körűségben aztán tényleg minden elképzelhető elem benne lehetne, de még a munka megkezdése előtt javaslatot teszek, hogy mit érdemes használni és mit nem. Nyilván, ez attól is függ, hogy mekkora időkeretben gondolkodhatunk. A több tízéves tapasztalatomnak köszönhetően egy munkaórámba is sok minden belefér, és a gyakorlatnak köszönhetően könnyen felismerem, mire van szükségetek, milyen stílusban kommunikáltok hitelesen és mely lehetőségek passzolnak hozzátok eszközben, ötletben, folyamatban egyaránt. Manapság az online kommunikáció a menő, ám hogy a klasszikus csatornákra is szükség van-e, illetve az online eszköztárból mit hoggyan használjunk, az rajtatok, a kommunikációs üzeneteiteken és azokon múlik, akikkel szeretnétek kapcsolatba lépni és kapcsolatot tartani. Így aztán a Facebook oldaltól az email hírlevélen keresztül a honlapig, az események kommunikációjától a nyomtatott kiadványok elkészítéséig, videós és képes tartalmaktól a keresőoptimalizálásig sok-sok feladat és eszköz az, amiben gyakorlott tudással segítek. Amit én magam nem tudok elkészíteni, ott bevált megbízható partnerekkel közösen dolgozunk. Ha nektek van kedvenc grafikus, videós, szerkesztő vagy hirdetésszervező partneretek, akkor pedig velük fogok tudni jól kijönni.
Egy új együttműködésnél úgy kezdek neki a feladatnak, hogy a „lexikális” tudás (a szervezet története, tevékenysége, küldetése, termékei, szolgáltatásai, fontosságai) mellett megismerkedek a stílussal, a szervezeti kultúrával, működéssel is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy legalább egy napot eltöltök nálatok, veletek. Épp mint amikor egy új munkatárs kerül a csapatba. Mivel az évek során már sokféle szervezettel dolgoztam együtt, ezért hatékonyan, célirányosan és egész gyorsan „beletanulok” abba, akik vagytok és amit csináltok. Mégis, a biztonság kedvéért az első hónapban minden kommunikációs tartalmat úgy készítek, hogy legyen időtök alaposan átnézni, megbeszéljük közösen, mit hogyan készítsek, mire figyeljek, mit változtassak. Az első hónap végére már nagy biztonsággal megérkezik az önállóságom, innentől az a legfontosabb, hogy a munkámhoz szükséges információkat időben és pontosan megkapjam, a változások gyorsan eljussanak hozzám.
Megszoktuk már a digitális kapcsolattartási formákat. A jelen helyzetben még inkább rá is lettünk erre szoktatva. Mégis, időnként fontos a személyes találkozó, így amikor már önállóan dolgozom, akkor is időnként érdemes személyesen is találkoznunk. Mindez természetesen a ti igényeitektől is nagyban függ, igyekszem jól alkalmazkodni ehhez.