Ez a Kontaktia

Átláthatóság-Együttműködés-Szakmaiság

Számomra akkor hiteles és felelősen működő egy szervezet, ha átlátható, együttműködésre képes és szakmaisága is rendben van. Ezzel összhangban áll a vállalt küldetése és ezt tükrözi a működése. Akkor tudok hiteles kommunikációban segíteni, ha én magam, a vállalkozásom is hiteles. Ezért most megmutatom, mi jellemzi a Kontaktiát. Hogy lásd, elsőre szimpatikus-e ez számodra annyira, hogy kapcsolatba lépjünk egymással.

A Kontaktia hiteles kommunikációban segít társadalom- és környezettudatos, felelősségteljes szervezeteknek. Ezzel egy olyan világ megteremtését szolgálva, ahol

  • A gazdasági élet szereplőinek elsődleges fontosságú, hogy az emberiség számára állítson elő javakat, értékeket, tegye működőképessé és fenntarthatóvá a közösségeinket, értve ez alatt a bolygó Egy közösségét is.
  • A kulturális élet szereplői biztosítják, hogy szabadon megélhessük saját egyediségünket és személyiségünket, lelkileg is kipihenhessük hétköznapi fáradalmainkat, a tanulás révén kiteljesíthessük a bennünk rejlő tehetséget, és segíteni tudjuk a gazdaságot is az általa vállalt munkában, ötletekkel, kreativitással, innovációval, tudományos fejlesztésekkel.
  • A szociális, jogi, társadalmi, politikai szféra szereplői szervezéssel, intézményekkel, szabályokkal támogassák a társadalmi közösségeket, az emberi egyenlőség megvalósulását, és az emberekhez méltó életet.

Mindehhez a Kontaktia a saját működésében is ezeket a szempontokat érvényesíti, és olyan partnerekkel, társakkal és ügyfelekkel működik együtt, akik ezt a küldetést magukénak vallják.

A Kontaktia azt a feladatot vállalja, hogy a közösséget szolgáló szerveződéseket kihangosítsa, így az általuk teremtett értékek eljuthassanak azokhoz, akiknek valóban szükségük van rájuk.

A Kontaktia tiszta, átlátható működésének 8 alapeleme:

  1. Csak számlásan dolgozom.
  2. A Partnerekkel és Társakkal legális formában működünk együtt. A munkatársak foglalkoztatása során minden előírást betartok.
  3. A Megbízókkal egyszerűbb, egyszeri feladatokra megrendelési megállapodást, összetett és hosszabb feladatokra szerződést kötünk.
  4. A vállalt határidőket betartom. Ha bármilyen nehézség merül fel a teljesítéssel kapcsolatban, közösen megbeszéljük.
  5. A vállalásokat a szerződött tartalommal és minőségben teljesítem.
  6. A pénzügyi működés átlátható, a bevallási és beszámolási kötelezettségnek határidőre és megfelelő módon eleget teszek.
  7. Olyan díjazást használok, ahol a feladat egyéni óraigényét felmérve adok árajánlatot, ez követhető és áttekinthető a Megbízó számára.
  8. A díjazásnál kétféle ajánlatot adok: az alap árajánlat csak a konkrét feladatra szól, a társadalmi kiegészítő árajánlat pedig lehetőséget biztosít arra, hogy a Kontaktia társadalmi feladatvállalásait is támogassa a Megbízó. Utóbbinál maga választhatja ki, mely feladatot milyen óraszámban szeretné támogatni. Egy ilyen együttműködés során a számlán elkülönülten látja ezt az összeget és kap egy rövid beszámolót arról, hogy a támogatásából abban a társadalmi feladatban mi valósult meg, hol tart a program.

A Kontaktia együttműködéseit a következők jellemzik

A Megbízókkal
úgy működünk együtt, hogy igényeiktől függően kommunikálunk, egyeztetünk. Új működtetési feladat esetén legalább egy teljes munkanapot együtt töltünk a szervezetnél, hogy lássam, hogyan működnek, milyen a munkastílus, melyek a fontosságok, hangsúlyok és hogy azokkal a munkatársakkal is személyesen találkozzam, akikkel a továbbiakban konkrétan együtt fogunk dolgozni, akik támogatják a szakmai munkámat tartalommal, információkkal, a szervezeti tudással. Ezt követi egy olyan időszak, amikor a Megbízó illetékes munkatársai még minden kommunikációs tervet átnéznek, jóváhagynak. Ez a feladat összetettségétől és az együttműködés hosszától függően lehet néhány nap, hét vagy egy hónap. Ezt követően is szoros kapcsolatban maradunk a munkatársakkal, hogy minden információ, változás és igény azonnal megérkezzen és egymásnak is tudjuk visszajelzést adni. Képzési és tanácsadási feladatoknál pedig folyamatos az együttműködés.

A Partnerekkel
a közös feladatokban úgy dolgozunk együtt, mint ha mindannyian egy szervezetben működnénk, egyenrangú társakként. A közös munka során a belső információ áramlást és a korrekt elszámolást egyaránt biztosítjuk.

Egyéb szervezetekkel
való együttműködésünkben a közös értékrend és a közös cél azonos súllyal számít. Hasonlóképp, egyenrangú társakként működünk együtt minden szervezettel, lehetőségektől függetlenül. Ilyen egyéb szervezet például egy szervezetfejlesztő, tréner, coach, akivel közösen dolgozunk a hiteles, átlátható, nyílt belső kommunikáció kialakítása és támogatása során.

A Kontaktia elkötelezett a hiteles kommunikáció iránt. Ez azt jelenti, hogy olyan tevékenységben vállalok feladatot, ahol a szervezet felelősen működik munkatársaival, ügyfeleivel és partnereivel őszinte, értékrendjét és kínálatát tekintve is hiteles.
Gyakran használom a hitelessel azonos értelemben a tiszta jelzőt a kommunikációra.
Ebben az írásban megismerheted mindazokat az alapvetéseket, ahogyan gondolkodom és működöm, amire számíthatsz, ha kommunikációs feladatokban számítani szeretnél rám:

Tiszta kommunikáció, tiszta marketing

Több, mint húsz évet töltöttem el a kommunikációs szakterületen, elsősorban külső, ügyfélkommunikációval foglalkozva. Amikor azonban olyan helyzetekkel találkoztam, hogy a Megbízónak van egy kommunikációs “kabátja” kifelé, ügyfelek és a sajtó irányába és van egy másik “kabátja” a szervezeten belül, valamint a partner cégekkel, a kettő között pedig nem mindig van összhang, akkor felismertem azt, hogy az én feladatom nem csak a “külső kabát” működtetése, hanem a cselekvésekkel és a szervezet teljes működésével összehangolt, így hiteles kommunikáció támogatása. Tervezéssel, képzéssel, működtetéssel- mikor mire van szükség.
Tapasztalatot szereztem a vállalkozói közösségekben és társadalmi szerveződéseknél egyaránt, ez segít abban, hogy széles látókörrel, folyamatos szakmai megújulással és megoldásra fordítva a figyelmemet, következetesen segítsem azokat a szervezeteket, amelyek ugyancsak felismerték, hogy a hitelesség adja számukra a felelős, stabil alapokat.

A Kontaktia három fő területen működik

– Mikro, kis- és középvállalkozások, amelyek társadalmi és környezeti felelősséggel működnek.
– Társadalmi szerveződések, a klasszikusan non-profit vagy civil szektornak nevezett szervezetek területe.
– Saját társadalmi-közösségi feladatvállalás, ahol egy-egy programot kezdeményezünk és partnerekkel, társakkal együttműködve dolgozunk a megvalósításon.

A társadalmi szerveződéseknek illetve a saját kezdeményezésben végzett társadalmi feladatok során legalább részben önkéntes munkában dolgozom, de úgy alakítottam ki a vállalkozási díjrendszert, hogy a Megbízó cég, vállalkozás választhat olyan díjazást is, amellyel dedikáltan egy-egy társadalmi feladatvállaláshoz is hozzájárul a saját részére kért munkán felül.

Vállalkozások

  • STI Petőfi Nyomda Kft.
    A német vállalatcsoport kecskeméti leányvállalata részére ügyfélelégedettség-mérést végeztünk. Ügyfeleik cégek és szervezetek, Magyarországon és más európai országokban. Feladatunk volt online kérdőíves megkérdezést programozni angol és magyar nyelven, a megkérdezést email meghívással és telefonos utánkövetéssel végeztük, elkészítettük és bemutattuk a részletes kutatási eredményt, összehasonlítva a korábbi évekkel.

Társadalmi, non-profit szervezetek

  • Parola közösségi folyóirat/Közösségfejlesztők Egyesülete
    Az online folyóirat munkáját segítettem az újraindulásban, támogatás gyűjtési kampányban. Kommunikációs kampány tervezése, folyamatok kialakítása, tartalomtervezés, szakmai és technikai támogatás volt a feladatom. Érintett kommunikációs csatornák és megoldások: Facebook oldal, Facebook hirdetés, honlap, elektronikus hírlevél, kommunikáció, remarketing.
  • Ébredj!/Támasz-2005 Alapítvány
    Az országos méhlegelő program első állomásaként az óbudai méhlegelő kialakítása történt meg. Ehhez kapcsolódóan PR, sajtókommunikáció, sajtóhír készítés, sajtólista és hírlevél összeállítása, PR videó készítése volt a feladatunk. Ebben a feladatban egy klassz négytagú csapattal dolgoztunk együtt.
  • Szeretetkonyha/Boldogságfalva Közhasznú Alapítvány
    500 rászoruló szegedi lakosnak ételosztáshoz adománygyűjtési kampányt szerveztem több évben is. Facebook bejegyzés, honlap érkeztető oldal szövegezés, Facebook hirdetési kampány készítése és működtetése volt a feladat.
  • Szeged Tourinform Iroda
    Feladatom az iroda munkatársainak képzése és támogatása a Facebook oldal és hirdetések működtetésében. Valamint Google Ads hirdetéseket készítek és működtetek.

Saját társadalmi-közösségi kezdeményezések

  • Koronázatlan királyok
    A csoportot és a hozzá kapcsolódó oldalt 2020 március közepén indítottam el azzal a céllal, hogy a közösség tagjai egymást és másokat is segítsenek információkkal, szervezéssel, cselekvéssel vagy épp a közösség megtartó erejével. A csoport azóta folyamatosan működik, a helyzethez alkalmazkodva kapcsolunk be témákat, lehetőségeket. A csoport belső életét szervezem adminisztrátor társaim segítségével, valamint személyes találkozóra is sort tudtunk keríteni 2020 nyarán. Ez a csoport nagy tapasztalatokat hozott számomra a nyitott, egymásra figyelő, önszerveződő közösségi belső kommunikáció területén.
    Itt éred el a csoportot. Várunk Téged is szeretettel!
    Koronázatlan királyok csoport
  • Ember, állj meg egy napra!
    Az eseményt azzal a céllal hoztam létre, hogy egy évvel a vírusjárvány magyarországi indulása után legalább egyetlen napra álljunk meg és foglalkozzunk a veszteségeink feldolgozásával, elengedésével. Hogy újra levegőhöz jussunk és lelkileg egészségesebbé, erősebbé válhassunk a továbblépéshez. Erre a napra segítségül hívok lelki segítőket és művészeket, hogy támogassák ezt a “lélegzetvételt” programokkal.
    Az esemény oldalát itt találod. Ha hívást érzel, csatlakozz hozzá résztvevőként vagy bármiféle felajánlással, támogatással.
    Ember, állj meg egy napra! esemény oldal
  • Beszélgetőcsoport
    2019 októberében indítottam egy beszélgetőcsoportot, ahol társadalmi kérdésekről beszélgetünk. Elindítóként, szervezőként vagyok itt jelen, így a demokratikus, önszerveződő és organikus működésben, kapcsolódó kommunikációs feladatokban is nyertem tapasztalatokat. Megugrottuk azt a nehézséget is, hogy csak online találkozhatunk. A belső kommunikációban a Facebook csoport eszköztára mellett a Zoom alkalmazást használjuk. Örömmel tapasztaltuk, hogy módon is képes működni a közösség!
    A csoport egyelőre zárt, meghívással lehet bekapcsolódni. Ha szeretnél ebben részt venni, akkor előbb beszéljünk mi, ismerjük meg egymást. Hogy meglássuk, van-e értelme csatlakoznod.
Szakmai történet, hangsúlyok

Kíváncsi vagy a tapasztalataimra?

Egy gyors összefoglaló, csak címszavakban. Amikor összehoz bennünket a sors - pontosabban az ajánlatkérés-, úgyis mindent elmesélek, amit még szeretnél tudni a Kontaktiáról.

1996 óta a kommunikáció az életem.
2008 óta ebben a cégformában dolgozom.
Sosem számoltam még, milyen sok projekten vagyok túl. Lenne mit számolnom, én azonban inkább minőségpárti vagyok.
Gyártó, szerviz, informatikai, távközlési, média, egészségügyi és közmű szolgáltató, hagyományos kereskedő és webáruházas vállalkozásokkal, valamint nonprofit szervezetekkel egyaránt dolgoztam már együtt kommunikáció feladataikban.