Önnek nincsenek sablon igényei, ha marketingkommunikációban szeretne segítséget. Így aztán nekünk sincsenek a polcról leemelhető konzerv ajánlataink, előre kialakított marketing szolgáltatás csomagjaink.
Minden esetben egy alaposan átgondolt, egyéni szakmai és árajánlatot adunk. Ehhez szükségünk van néhány információra. Ha nem szereti az űrlapokat, semmi gond, keressen bátran bennünket egyéb elérhetőségeinken!
Címünk

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Írjon nekünk

kontaktia@kontaktia.hu

Telefonos elérhetőségünk

+36 30 289-7830

Etikus marketing: A pozicionálás

  • By Pataki Andrea
  • 2021.01.28.
  • 147 Views

Etikus marketing cikksorozat

A pozicionálás

Mi az az etikus marketing cikksorozat?

Sokat gondolkodtam azon, hogy egyáltalán használjam-e a marketing kifejezést a Kontaktia tevékenységére.

Annyi jelző kapcsolódik már hozzá, amivel nem tudok és nem akarok azonosulni. De hát van még egy pár ilyen fogalmunk.
Azt gondolom, nem a szavak tehetnek róla, hanem az, ahogyan használjuk őket, amilyen tartalommal megtöltjük.
Ezért végül úgy döntöttem, hogy nem mondok le erről a kifejezésről. Inkább lépésről lépésre, elemről elemre megmutatom, milyen az a marketing, amit én művelek.
A cikksorozatnak ebben a részében egy alapelemről, a pozicionálásról olvashatsz. Úgy, ahogyan szerintem az etikus marketingben helye van.

Pozicionálás. Az egyik legérdekesebb fogalom a marketingben. Helyezd el magad úgy, hogy különbözz a versenytársaidtól, hogy jól látszódj. Tedd ezt olyasmivel, ami a reménybeli vevőid számára fontos. Ami miatt akarnak majd venni tőled.

Nos, persze, lehet így is. “Megcsinálni” magad olyanra, aki szebb, jobb, több, érdekesebb, mint a konkurencia.

Csakhogy. Van itt pár logikai bukfenc a történetben.

Ha más vagy, mint mások és ez az a másság, amire szükség is van, akkor valójában nincs versenytársad. Már hogy is lenne versenytárs az, akivel nem lehet téged összehasonlítani? Hisz lényeges ponton vagy más.

Aztán itt van ez a “megcsinálás”. Ha úgy is teszel, mint aki olyan 7×24 órában, akkor tényleg olyan vagy. Ha viszont csak 7×23 órában tudsz úgy működni, amilyennek szeretnél látszani, akkor bizony csak egy “majdnem olyan” lehetsz. Ezt sokféleképp nevezhetjük nevén. De hogy rosszul “csináltak meg”, az biztos. Láttam közelről ilyen “megcsinált” embereket. Nem érezték jól magukat a bőrükben. Szorongtak, hogy kiderül: nem képesek megfelelni ennek a „megcsinált” képnek. Ez pedig idővel valóban ki is derült.

Szóval ez a pozicionálás dolog. Ez bizony nem holmi marketing “csinálás”. Sokkal inkább nevezném “előcsalogatásnak” azt a folyamatot, amikor arra kér valaki, hogy segítsek őt, a cégét, a termékét pozicionálni.

Hogy mit is csinálok ilyenkor? Valójában kincset keresek. A kincsedet keressük meg együtt. Beszélgetek és megfigyelek.
Egyszerre követem, mit mondasz és mit teszel.
Megnézem, hogyan viszonyulsz egy hirtelen változáshoz. Megismerlek, hogy mi az, ami örömmel tölt el. Mi a személyes indíttatásod, amiért épp azzal foglalkozol, amivel.
Megismerem az Embert.
Lesznek benyomásaim. Érzeteim. Szavak is érkeznek hozzá. Nem csak jelzők, teljes történetek.

És egyszer csak felbukkan. Valami huncut fény ül ki a szemed sarkába, amikor mesélsz. Mert ott vagy benne. Az vagy Te. És húzod magad után azt, amit alkottál. Vagy épp magad fölé emeled.
Ő az. A Te kincsed. Az a valami, amiben különleges vagy. Te, a céged, a szervezeted. És ott tartod kezedben a látható eredményét: terméket, szolgáltatást, küldetést.

Már nincs szükséged álságos jelmezekre. Hiteles vagy. Tartalmas vagy. Alapos vagy. Most már megmutathatjuk. Beszélhetünk róla másoknak. Bárkinek. Tisztán.

Ha sajátodnak érzed mindezt és szeretnéd, hogy segítsek az etikus marketing tevékenységedben, hogy megtaláljuk a Te kincsedet is, amivel hitelesen működik a pozicionálás, várlak szeretettel. Az elérhetőségeimen megtalálsz.

Ha szívesen hallanád ezt a bejegyzést, itt megtalálod hanggal