Önnek nincsenek sablon igényei, ha marketingkommunikációban szeretne segítséget. Így aztán nekünk sincsenek a polcról leemelhető konzerv ajánlataink, előre kialakított marketing szolgáltatás csomagjaink.
Minden esetben egy alaposan átgondolt, egyéni szakmai és árajánlatot adunk. Ehhez szükségünk van néhány információra. Ha nem szereti az űrlapokat, semmi gond, keressen bátran bennünket egyéb elérhetőségeinken!
Címünk

PO Box 16122 Collins Street West
Victoria 8007 Australia

Írjon nekünk

kontaktia@kontaktia.hu

Telefonos elérhetőségünk

+36 30 289-7830

,

Eseményszervezés a Facebookon

  • By Pataki Andrea
  • 2020.12.16.
  • 457 Views

“Ki se kell mozdulnod.”
“Biztonságos megoldás.”
“Később visszanézheted.”
“Bárhonnan tudsz csatlakozni.”

Az online események korszaka köszöntött ránk egy apró vírusizének köszönhetően. Van, akinek ez még nagyon új terep. Most elsősorban nekik szól ez a rövid írás. De talán azoknak is lesz benne hasznosság, akik már néhány online esemény szervezésén túljutottak.

Többféle technikai eszközünk van a megvalósításhoz. És többféle lehetőségünk van a népszerűsítéshez is. Utóbbiak között már nem csak a magáneseményekhez jön jól a legizmosabb közösségi portál.
A Facebook jelentősége 2020 tavaszán, a járvány első időszakában ugrott meg, és ősztől még többen és még gyakrabban használják.
Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy vannak, akik épp ettől kezdve vonultak visszább, mert túl sok volt számukra az intenzitás és a vírus miatti vélemény- és híráradat.
No de térjünk vissza az online eseményekhez.

 

Hogyan állíthatod online üzleti eseményed szolgálatába jól a Facebook-ot?

Elsőként azt érdemes eldöntened, hogy magát az eseményt ott szeretnéd lebonyolítani vagy a szervezéshez és népszerűsítéshez használod azt.
A döntést megkönnyíti az, ha tudod, hogy a reménybeli résztvevők Facebook-használók-e. Meglévő ügyfeleknél, partnereknél ezt viszonylag egyszerűen megtudhatod, ha megkérdezed őket. Ha azonban nincs tőlük elérhetőséged vagy új résztvevőket keresel, akkor a célcsoportod meghatározásával tudsz erről dönteni. Magánszemélyek-e, milyen korosztály és milyen életstílus a jellemzőjük. Csak rajzold meg a jellemvonásaikat, és el fogod tudni dönteni ezt a kérdést.

Vegyük először azt, hogy a Facebook-on lesz maga az esemény is. Erre eszközként ott az élő videós bejelentkezés.

A technikai beállításokra itt részletesen most nem térek ki. Magát az élő bejelentkezést nem nehéz megvalósítani. Kamera, mikrofon, megfelelő fény és jó minőségű stabil net szükséges hozzá. Az élő Facebook közvetítés előkészítéséhez pedig csak kattints az üzleti oldaladon az Élő feliratú ikonra, és a Live Producer lépésről lépésre végigvezet az online élő esemény létrehozásának folyamatán.

Ha azonban egy regisztrációhoz kötött, zárt, fizetős eseményt szeretnél, akkor a Facebook elsősorban a szervezésben és a népszerűsítésben segít neked.

Pszt! Az írás végén még egy lehetőséget mutatok.

A szervezésre és népszerűsítésre használhatod a Facebook esemény megoldást, amivel könnyen kommunikálhatod a programot, felmérheted a nagyságrendi érdeklődést és fizetett hirdetésbe kiemelheted mindezt.
Ilyen eseményt szintén egyszerű létrehozni, csak kattints az üzleti Facebook oldaladon a bejegyzés létrehozásnál található Esemény ikonra, és máris lépésenként kialakíthatod a Facebook eseményedet. Semmi ördöngősség nincs benne.


Amire  érdemes figyelned Facebook eseményszervezésnél
  • Válassz figyelemfelhívó és egyértelmű címet
    Tehetsz bele bátran kérdő vagy felkiáltó/felszólító mondatot.
  • Készíts egy klassz esemény borítóképet
    Hogy az érdekes, figyelemfelkeltő legyen. A borítóképekre is igaz az, mint minden más képre: nulla vagy kevés szöveg kerüljön rá, a mérete és a minősége megfelelő legyen.
  • Regisztráltass
    Állandó küzdelem, hogy sokan lazán kattintanak az Érdekel gombra, és aztán nem lesznek ott az eseményen. A tapasztalati számok pedig azt mutatják, hogy az Érdekel+Ott leszek választ adók számát regisztráció nélkül kettővel vagy hárommal oszthatjuk, hogy ott is lesznek. Sőt, ez az arány egyre csak romlik amiatt, mert egyre nagyobb a kínálat. Többen pedig csak azért kattintanak az Érdekel gombra, hogy a későbbi bejegyzésekről is értesüljenek, de az eseményen nem tervezik részt venni. Igen, ez a szomorú valóság…
    Ezért jó, ha van egy külön regisztrációs felületed, amit az eseményhez belinkelsz, hogy még ha díjmentes is a program, azok vehetnek részt, akik előzetesen regisztráltak. A regisztrációs oldalt az esemény leírásán kívül érdemes a bejegyzésekhez is hozzátenni, hogy folyton szem előtt legyen az érdeklődők számára.
  • A regisztrációnál kérj email címet
    Így újabb csatornát tudsz nyitni. Például emlékeztető emaileket küldhetsz vagy újabb információkat a rendezvényről. Ezt érdemes is használnod, így kisebb az esélye a lemorzsolódásnak. Ezen kívül ha még választhatóan elhelyezel benne egy hírlevél feliratkozást, akkor arra a mail címre később is küldhetsz hírlevelet, nem csak eseményekről.
  • A Facebook eseménynél kommunikálj további részleteket
    Például nagyszerű lehetőség az előadókat bemutatni, az egyes programpontokat felvezetni, és akár játékot is indítani. Tartsd fent a figyelmet és segítsd döntéshez az érdeklődőket!
    Az utókommunikáció során pedig megköszönheted a részvételt, az előadások elérési linkjét átadhatod, felvezetheted a következő eseményt, aminek a regisztrációs oldalát is belinkelheted.

Ám egy online eseményhez nem feltétlenül kell Facebook eseményt létrehoznod. Vagy ha létre is hozod, akkor is érdemes az üzleti oldaladon további bejegyzéseket szentelni az eseménynek. Beharangozóként és utókommunikációban is. És ha több eseményt szervezel, akkor az utókommunikációba már a következő programot is beemelheted.
Míg a Facebook eseményről azok kapnak értesítést, akik már legalább az Érdekel gombra kattintottak, addig a bejegyzést az oldal aktív kedvelői és követői később is láthatják.
Ám ez még mindig csak organikus elérési számokat produkálhat, bármennyire is jó a bejegyzésed és annak időzítése.
Ezért az eseményeket érdemes Facebook fizetett hirdetésbe kitenni.
Az a tapasztalatom, hogy a Facebook események hirdetésénél optimálisabb megoldás, ha egy, az eseményről szóló képes bejegyzést emelsz ki fizetett hirdetésbe, benne a regisztrációs link a felvezető szövegben és a felhívás gombon is. Sőt: a felhívás gombnál a Regisztráció helyett jobban működik a További információk gomb, mert előbbinél még mindig sokan tartanak attól, hogy rákattintva már kötelezettségük lesz.

Ha figyelemmel eljutottál az olvasásban eddig, akkor most még egy jó eszközt mutatok. Talán épp ezt kerested.
Ennek van azért egy előfeltétele. Hogy a Facebook üzleti oldaladhoz legyen egy Facebook csoportod is. Ha ez egy zárt vagy privát csoport, itt prémium szolgáltatásként könnyen és gyorsan tudsz csoport eseményeket nem csak meghirdetni, de a Szobák funkcióval meg is valósítani.
Így akár egy klubot is működtethetsz az online térben, a Facebook-on!

Bárhogy is szervezd az eseményedet, a Facebook ebben sem tesz csodát. A Te feladatod, hogy alaposan átgondolj mindent. Címet, tartalmat, kreatív anyagokat, formátumot, folyamatot, technikai eszközöket.

Ha elakadtál ebben és tanácsra van szükséged vagy szívesen átpasszolnád ezt a feladatot egy tapasztalt kommunikátornak, kattints ide és írj vagy hívj!