Mire van szükséged?

Működtetésben kérek segítséget

Akkor javasolom, ha nincs saját csapatotok, szakemberetek külső kommunikációs feladatokra, vagy akár tapasztalt külső kommunikátorral szeretnétek kiegészíteni a szakemberek csapatát.

Akkor tud hiteles lenni egy szervezet külső kommunikációja, ha az értékrendje és a működése jelenti az alapot és a küldetése ad ehhez iránymutatást. És hát hiteles külső kommunikációhoz egy hiteles belső kommunikáció is párosul.
Legszívesebben a kettőben párhuzamosan szeretek dolgozni, illetve a külső kommunikációnál nem csak a vevőkkel, vásárlókkal, ügyfelekkel történő kapcsolattartás a területem, hanem ezzel együtt a partnerekkel, a környezettel, a médiával való párbeszéd is fontos, hogy ismert legyen számomra. Akár kapok ebben feladatot, akár csak az egyik csoporttal kell kommunikálnom a szervezet nevében.

Ha a belső kommunikáció kialakításában és támogatásában is számítotok rám -mint például intranet, munkatársi megbeszélések, belső tudástárak, új munkatárs kommunikációs támogatása, felkészítése-, akkor könnyen előfordul, hogy szervezetfejlesztővel közösen dolgozunk. Ez a legszebb feladat számomra. Látni, hogyan gyökerezik és erősödik a szervezet működése és erre hogyan épül rá egy tiszta kommunikáció a szervezeten belül és azon kívül.

A teljes körűségben aztán tényleg minden elképzelhető elem benne lehetne, de még a munka megkezdése előtt javaslatot teszek, hogy mit érdemes használni és mit nem. Nyilván, ez attól is függ, hogy mekkora időkeretben gondolkodhatunk. A több tízéves tapasztalatomnak köszönhetően egy munkaórámba is sok minden belefér, és a gyakorlatnak köszönhetően könnyen felismerem, mire van szükségetek, milyen stílusban kommunikáltok hitelesen és mely lehetőségek passzolnak hozzátok eszközben, ötletben, folyamatban egyaránt. Manapság az online kommunikáció a menő, ám hogy a klasszikus csatornákra is szükség van-e, illetve az online eszköztárból mit hoggyan használjunk, az rajtatok, a kommunikációs üzeneteiteken és azokon múlik, akikkel szeretnétek kapcsolatba lépni és kapcsolatot tartani. Így aztán a Facebook oldaltól az email hírlevélen keresztül a honlapig, az események kommunikációjától a nyomtatott kiadványok elkészítéséig, videós és képes tartalmaktól a keresőoptimalizálásig sok-sok feladat és eszköz az, amiben gyakorlott tudással segítek. Amit én magam nem tudok elkészíteni, ott bevált megbízható partnerekkel közösen dolgozunk. Ha nektek van kedvenc grafikus, videós, szerkesztő vagy hirdetésszervező partneretek, akkor pedig velük fogok tudni jól kijönni.
Egy új együttműködésnél úgy kezdek neki a feladatnak, hogy a “lexikális” tudás (a szervezet története, tevékenysége, küldetése, termékei, szolgáltatásai, fontosságai) mellett megismerkedek a stílussal, a szervezeti kultúrával, működéssel is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy legalább egy napot eltöltök nálatok, veletek. Épp mint amikor egy új munkatárs kerül a csapatba. Mivel az évek során már sokféle szervezettel dolgoztam együtt, ezért hatékonyan, célirányosan és egész gyorsan “beletanulok” abba, akik vagytok és amit csináltok. Mégis, a biztonság kedvéért az első hónapban minden kommunikációs tartalmat úgy készítek, hogy legyen időtök alaposan átnézni, megbeszéljük közösen, mit hogyan készítsek, mire figyeljek, mit változtassak. Az első hónap végére már nagy biztonsággal megérkezik az önállóságom, innentől az a legfontosabb, hogy a munkámhoz szükséges információkat időben és pontosan megkapjam, a változások gyorsan eljussanak hozzám.
Megszoktuk már a digitális kapcsolattartási formákat. A jelen helyzetben még inkább rá is lettünk erre szoktatva. Mégis, időnként fontos a személyes találkozó, így amikor már önállóan dolgozom, akkor is időnként érdemes személyesen is találkoznunk. Mindez természetesen a ti igényeitektől is nagyban függ, igyekszem jól alkalmazkodni ehhez.

Van egy téma, egy ötlet, egy akció, amit szeretnél megvalósítani. Nincs szüksége arra, hogy folyamatosan szervezzük a marketing tevékenységet.

Lehet ez egy rendezvény, egy szervezeti változás vagy egy új termék bevezetése. Bárhogy is legyen, akár a tervezéssel vagy csak a kivitelezéssel kell foglalkoznom, megoldom. Ehhez szükség lehet egy, a kampányhoz kapcsolódó webes oldalra, hirdetésekre, grafikai anyagokra, sajtókommunikációra, kisfilmre és sok másra. Ilyenkor a saját partneri csapatot szoktam javasolni, de természetesen választhatsz saját kivitelezőket is, például a jól bevált grafikust, forgatócsoportot, hostess szolgáltatót. Mi eEgyetlen dologra összpontosítok: hogy a lehető legjobban sikerüljön a kampány.

Ezt a kommunikációs feladatot azért tettem külön, mert egy igen összetett programot takar. Ha a közösségi felületeken jelen szeretnél lenni, mindenképp készítünk erre egy külön stratégiát. Hogy mit szeretnél ott elérni, mi a célja a jelenlétednek. És vannak ebben olyan döntések is, mint hogy működtess-e ott például messengeren ügyfélszolgálatot vagy hogy ki fogja moderálni az oldalt, megválaszolni a hozzászólásokban feltett kérdéseket.
Aztán itt vannak azok a döntések is, hogy melyik felületeket szeretnéd használni, ezek egymással és más kommunikációs csatornáiddal hogyan lesznek összehangolva. Hogy ki és milyen tartalmakat készít hozzá. Mivel ezek a felületek gyors reagálást igényelhetnek, kiemelten fontos a közöttünk lévő kommunikáció minősége. Hogy gyorsan és pontosan kapjak információt arról, ha valami változik, ha bármi újdonság van a termékben vagy a szervezet életében.
Az én fő terepem a Facebook, ezért leginkább Facebook oldal kialakításában, működtetésében valamint Facebook hirdetések készítésében és működtetésében számíthatsz rám.

A tartalom, a sztori, a vírusvideók korszakát éljük. Ehhez pedig szükség van jó szövegekre, videók esetében ötletes forgatókönyvre. Minden formához írok szöveget, legyen az kulcsszó optimalizált honlap tartalom, közösségi bejegyzés, cikk, prospektus, film forgatókönyv vagy hírlevél.

Ez egy kreatív szakma. Ezért én sosem “kilóra”, vagyis karakterszámra adom meg a díjat. Ahhoz, hogy pontos, érdekes, hiteles legyen az írott kommunikáció, meg kell, hogy ismerjem a szervezetet és a terméket, szolgáltatást, szakterületet is. Ezért ilyenkor van egy háttérfelkészülés, amikor átnézem a kapott anyagokat és beszélgetünk is egy kicsit. Bár egy-egy alkalomra is adhattok megbízást, azonban épp a hiteles és pontos kommunikációs tartalmak készítése érdekében jobb, ha legalább néhány hónapos együttműködésre szerződünk.
A tartalom elkészítéséhez, szövegíráshoz kell az ihlet. Gondolj bele: amikor fogalmazást kellett írnunk a suliban, mennyit nyűglődtünk, ha épp nem volt hozzá kedvünk. Nos, nekem szenvedélyem a szövegírás, így minimális az az időszak, amikor nem vagyok ihletett állapotban. Az azonban könnyen előfordul, hogy a hozzákészülésre, keresőoptimalizálásnál kulcsszó kutatásra, valamint egyéb háttértanulmányokra kell időt szánnom, és hogy egy elkészült szövegre “alszom egyet”. Ezért a vállalási időt is így adom meg, felelősen számolva ezekkel a tényezőkkel, hogy színvonalas munkát adjak ki a kezemből.

Ebbe a körbe nem csak a Facebook vagy a Google hirdetései tartoznak, de olyan megoldások is, mint PR vagy reklámcikk készítése, szervezeti vagy termékhirdetés regisztrálása üzleti portálokon vagy hírportálokon futó hirdetéssávokban banner hirdetések elkészítése és kihelyezése.
Legnagyobb rutinnal a Facebook hirdetéseknél rendelkezem. Itt aztán mindenféle formában otthonosan mozgok, a cél ismeretében optimális formát és tartalmat választok. A célcsoport összeállítása különösen a kedvenc feladataim közé tartozik.

Másik erősségem a PR cikk. Ettől a feladattól sokan ódzkodnak. Talán épp azért, mert itt valóban a hitelesség adja a legnagyobb értéket. Elengedhetetlen feltétele ennek az, hogy alaposan ismerjem a szervezetet, a küldetését, az értékeit, a működési módját, hogy kikkel szeretne a cikk segítségével kommunikálni és milyen üzenetet szeretne közvetíteni.

Megtaláltad, amire szükséged van? Kérdeznél még?

Ha nagyjából megfogalmaztad az igényedet, akkor már érdemes ajánlatot kérned. Utána úgy is megbeszéljük a részleteket.